Cele projektu
| | |||
Rozwój infrastruktury informatycznej naukiNie tylko w Polsce, ale też na świecie rozwój infrastruktury informatycznej nauki obejmuje obok obszaru infrastruktury sieciowej, także infrastrukturę obliczeniową, a wśród niej – co staje się coraz bardziej dominującym zakresem – infrastrukturę danych. Po okresie wprowadzania do szerokiej świadomości roli nauk obliczeniowych jako trzeciego filara całej nauki, obok dyscyplin teoretycznych i eksperymentalnych coraz częściej pojawia się korekta, wyodrębniająca jako czwartą składową tego systemu nauki bazujące na danych. | Rola danych we współczesnym świecieCechą charakterystyczną dzisiejszej nauki jest jej uzależnienie od danych. Mogą to być na przykład dane eksperymentalne, obserwacyjne lub wyniki symulacji komputerowych. Poza tym warto wymienić dane surowe, niepoddane procesom analizy, redukcji i innym formom przetwarzania, bądź dokładnie na odwrót, będące efektem takich procedur. Projekt dotyczy utworzenia Centrum Kompetencji w swojej istocie skoncentrowanego wokół całokształtu problematyki dotyczącej Wielkich Danych (Big Data). |
![]() | Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego | ![]() |